Tid: livet är inte kronologiskt – Alex Schulman & Sigge Eklund

Tid: livet är inte kronologiskt – Alex Schulman & Sigge Eklund

9789187441905_xlarge

Tänkvärt om tiden

Beskrivning från Bokus:

”Tiden är ett tema som Alex Schulman och Sigge Eklund ständigt återkommer till, i krönikor, på middagar med vänner och i sin podcast som är Sveriges mest populära med mer än en halv miljon lyssnare.

Å ena sidan är tiden konkret: klockan som oundvikligen tickar framåt, sekunderna som går. Å andra sidan är tiden obegriplig. Ett år kan passera i rasande fart, ett kort ögonblick av fasa kan vara i en evighet. Tiden är en gåta, att försöka förstå den är att försöka förstå livet.”

Recension:

Intressant bok som får mig att båda tänka till angående mitt eget liv och hur jag ser på tiden, men som också får mig att känna mig lugnad i att det finns fler som tänker som jag. Jag gillar att det är en blandning mellan djupa seriösa texter och lättsammare texter med humor. Ibland kan texterna dock bli lite väl djupa och abstrakta. Jag gillar att båda författarna bjuder mycket på sig själva och sina tillkortakommanden. Boken känns också mycket välskriven och den känns som en helhet, trots att författarna skriver vartannat kapitel. Den är lättläst och känns aldrig tung att läsa, inte ens de styckena som är djupare.

 

Betyg:

3,5 av 5

 

Finns att köpa: Bokus , Adlibris.

Kommentera

